Deze week praat category manager Amber u bij over de ontwikkelingen in het verzorgings- en cosmeticaschap.
TRENDS IN HET SCHAP
Amber: "Binnen de categorie persoonlijke verzorging is duurzaamheid steeds belangrijker en hier spelen steeds meer leveranciers op in. Een terugkerende trend van deze tijd zijn daarom ook de multifunctionele zeepblokken. Minder milieubelastend, geen plastic verpakking en helemaal clean qua ingrediënten. Om deze reden gaan we uitbreiden binnen verschillende bestaande merken met deze zeepblokken, waaronder de merken Werfzeep, Bee Honest en De Traay. Ook stappen steeds meer consumenten over op tandpasta tabletten, waarbij we het assortiment uit gaan breiden met een kids variant.
Ook is de Clean Beauty trend inmiddels niet meer weg te denken, waarbij eenvoud en minimalisme centraal staan. Consumenten zijn steeds meer op zoek naar versimpelde formules waarbij de focus ligt op de pure hoofdingrediënten. Hierbij is er ook een groeiende vraag naar producten met specifieke ingrediënten als aloë vera, kokosolie, arganolie en sheabutter. Aansluitend op de Clean Beauty trend kiezen ook steeds meer consumenten voor formules met zo min mogelijk toevoegingen, zoals de sensitive lijn van Botanique.
Waar de categorie zelfzorg & voedingssuppletie tijdens COVID een sterke groei heeft laten zien, weet deze groep ook dit jaar deze groei vast te houden. Daarbij wordt gezonde voeding ook steeds vaker aangevuld door het gebruik van extra vitamines, mineralen, kruiden en overige voedingsstoffen om de weerstand en het immuunsysteem te versterken. Hierin zien we een groeiende trend naar natuurlijke voedingssupplementen."