Wij helpen u graag kennis te maken met plantaardige producten, om hier een succes van te maken starten we met onze derde thematische campagne. Plaats het POS-materiaal (exclusief voor promotiepartners) bij uw plantaardige producten en verleid uw klant!
Sterk assortiment
Met onze Category Managers bespreken we de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Zo kunt u voor uzelf het sterkste assortiment samenstellen en blijft uw winkel sterk in de markt. Per thema worden er ook diverse producten extra uitgelicht om bij te dragen aan uw productkennis en kan u hiermee het optimale uit uw categorie halen.
De Hobbit
Duurzame tofu, recht uit Europa
Bij familiebedrijf De Hobbit in het Belgische Maldegem, maken ze elke dag met veel liefde tofu van Europese soja. Biologisch staat bij De Hobbit voor een natuurlijke aanpak, van de teelt van de grondstoffen tot het verpakte eindproduct. Daarnaast staan ze ook voor eerlijke handel die bijdraagt aan het welzijn van de telers. Innovatieve methoden ontwikkelen om het welzijn van zowel de mens als de natuur te verhogen is de rode draad door het merk.
Europese soja
Soja is een belangrijke basis voor veel producten van De Hobbit. Doordat ze uitsluitend kiest voor Europese soja, wordt de uitstoot van transport zoveel mogelijk beperkt. Soja gewoon van Belgische bodem, dat is de droom van De Hobbit.
Met het Promotiepartner programma bieden we u gratis diverse POS-materialen aan. Denk hierbij aan posters, schapkaartjes en schapbanieren voor de aangesloten categorieën en producten. Ook ontvangt u van ons gratis bevestigingsmateriaal. Hierdoor kunt u uw winkel aankleden en de producten extra uitlichten. Het POS-materiaal hoeft u niet op te vragen. Bent u geen Promotiepartner en wilt u wel graag POS materialen ontvangen? Meld u dan aan als Promotiepartner.
De Paddestoel
Lupineballetjes van Nederlandse bodem
Als één van de eerste telers in Nederland kweekt André Jurrius lupine op zijn velden. Deze boon van eigen bodem zit vol plantaardige eiwitten, maar is nog niet zo bekend. Lekker Lupine, waarvan André bestuurslid en co-founder is, wil consumenten laten kennismaken met de gezonde boon. Samen met leverancier De Paddestoel zijn deze lupineballetjes ontstaan. Een mooi voorbeeld van een ketensamenwerking!
Ketensamenwerking
Lupine wordt, net als bijvoorbeeld soja, gezien als een volwaardige plantaardige vervanger van eiwitten. Extra goed nieuws voor wie bewust en plantaardig wil eten. Kwaliteitsmanager Steven IJzerman was nauw betrokken bij het ontwikkelen van de lupineballetjes: “De samenwerking tussen André Jurrius, De Paddestoel en Udea is een mooi voorbeeld van een keten-samenwerking. Hoe lokaler, hoe duurzamer!”
Bij Provamel respecteren ze de natuur en hanteren ze strikte regels om respect voor het milieu te garanderen. Alle producten zijn GMO-vrij en biologisch gecertificeerd. Zoals bij alle biologische producten zitten er geen kunstmatige additieven, conserveringsmiddelen of kleurstoffen in de etenswaren. Elk ingrediënt wordt bij Provamel grondig geëvalueerd op zijn toegevoegde waarde en er zullen nooit onnodige ingrediënten gebruikt worden.
Steun aan de Europese bio-boer
Provamel koopt haar soja, haver, amandelen en rijst niet op de wereldmarkt, maar bij biologische boeren in Europa. Dit gaat via betrouwbare coöperaties en leveranciers die ze jaarlijks bezoeken. Zij werken met kleine, lokale, biologische boeren. Zo weet Provamel bijvoorbeeld dat de sojabonen hoogwaardige eiwitten bevatten en 100% vrij zijn van ontbossing.
Isola Bio Duurzaam alternatief voor zuivel
Isola Bio biedt een brede range plantaardige alternatieven. De producten van Isola Bio worden geproduceerd op eigen boerderijen in Venetië, dit met de grootste zorg voor product en milieu. De verpakkingen zijn van 75% gerecycled materiaal. De producten van Isola Bio zijn 100% natuurlijk, vegan en GMO vrij, zo ook de kookcrèmes.
Advies voor uw consument
De cuisines zijn zowel voor warm als koud gebruik en ook geschikt voor in gebak, desserts en zomerse mock- en cocktails.
Plantaardige drinks
Een strategische aanvulling op het bestaande assortiment plantaardige drinks. Met deze introductie speelt Noomi in op de groeiende vraag naar plantaardige alternatieven en biedt zij een concurrerend geprijsd product, zonder concessies te doen aan kwaliteit.
Strategische marktpositie
De recente prijsstijgingen in het plantaardige segment, veroorzaakt door gestegen productiekosten en de toegenomen verbruiksbelasting, hebben een gat gecreëerd in het entry-level segment. Noomi springt hierop in met scherp geprijsde producten, zónder in te leveren op kwaliteit. Dit stelt u als retailer in staat om competitief te blijven tegenover reguliere supermarkten, die hun plantaardige assortiment steeds verder uitbreiden.