Udea | Verbindend in biologisch
https://www.udea.nl
Voeg onze web app toe aan je startscherm voor gemakkelijke toegang en een betere ervaring.
Voeg onze web app toe aan je startscherm voor gemakkelijke toegang en een betere ervaring.
Tik op en daarna op 'Toevoegen aan Startscherm'.
Voeg onze web app toe aan je startscherm voor gemakkelijke toegang en een betere ervaring.
Tik op en daarna op 'Toevoegen aan Startscherm'.
De lente is in aantocht en dat betekent dat Pasen weer voor de deur staat! Wij helpen u graag om van deze feestelijke gelegenheid een succes te maken met onze tweede thematische campagne. Plaats het POS-materiaal (exclusief voor Promotiepartners) bij uw paasproducten en verleid uw klant!
Dit jaar starten we met het thema: Pasen. Bij deze themacampagne leggen we de focus op het paasassortiment. Henk van Oers van St. Hendrick ging langs bij Sander Verbeek van Groengilde eieren. Samen leggen ze uit hoe hun duurzame en verbonden keten werkt.
Sterk assortiment
Met onze Category Managers bespreken we de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Zo kunt u voor uzelf het sterkste assortiment samenstellen en blijft uw winkel sterk in de markt. Per thema worden er ook diverse producten extra uitgelicht om bij te dragen aan uw productkennis en kan u hiermee het optimale uit uw categorie halen.
Zuiver Zuivel
Biodynamische kaas
Al jarenlang wordt twee keer per week bij een kleine kaasmakerij, biodynamische kaas van Zuiver Zuivel gemaakt. De productie van de kaas gebeurt op een pure manier zonder onnodige toevoegingen van bijvoorbeeld kleurstof en nitraat. Bij gangbare kaas wordt vaak nitraat toegevoegd om de boterzuurbacteriën te remmen, en krijgen de kaas en coating vaak een gele kleur door toevoeging van kleurstof.
De biodynamische melk wordt alleen gepasteuriseerd, en daarna wordt vegetarisch stremsel en zuursel toegevoegd. Tijdens het bereidingsproces van de kaas stollen de eiwitten in de melk en ontstaat er een vaste substantie (wrongel), waarna de wei die vrijkomt kan worden afgetapt. De wrongel wordt in een kaasvorm geperst en daarna ondergedompeld in een pekelbad. Dit geeft smaak aan de kaas, verbetert de textuur en zorgt voor een langere houdbaarheid. Daarna krijgt de kaas alle tijd om op houten planken in het kaaspakhuis te rijpen en zijn smaak te ontwikkelen. Dit is bij gangbare kaas niet gebruikelijk.
Samen met Vogelbescherming Nederland Samen met Vogelbescherming Nederland zorgen de boeren van Zuiver Zuivel voor bloemrijke weides vol vlinders en bijen, waarin niet alleen de koeien heerlijk kunnen grazen maar ook de kenmerkende Nederlandse boerenlandvogels en hun kuikens goed gedijen.
Winkelondersteuning met gratis POS materiaal
Met het Promotiepartner programma bieden we u gratis diverse POS-materialen aan. Denk hierbij aan posters, schapkaartjes en schapbanieren voor de aangesloten categorieën en producten. Ook ontvangt u van ons gratis bevestigingsmateriaal. Hierdoor kunt u uw winkel aankleden en de producten extra uitlichten. Het POS-materiaal hoeft u niet op te vragen, dit ontvangt u in de POS-krat van week 2. Bent u geen Promotiepartner en wilt u wel graag POS materialen ontvangen? Meld u dan aan als Promotiepartner.
La Vida Vegan
Chocopasta
Al meer dan 130 jaar produceert familiebedrijf Brinkers Food de heerlijkste chocoladepasta’s. La Vida Vegan staat voor heerlijk romig en onweerstaanbaar lekker. Daarnaast zijn alle producten biologisch en Fairtrade, 100% vegan, vrij van gluten en geen toegevoegde smaak- of kleurstoffen. Ook vrij van palmolie en soja. De pure chocoladepasta is heerlijk op brood of zo uit de pot. De halfzoete chocolade in combinatie met de hazelnoten in de hazelnoot- chocoladepasta zorgt voor een onweerstaanbare smaak.
Trend: herbruikbare verpakkingen!
Er is een duidelijke verschuiving naar herbruikbare verpakkingen, de glazen potten van La Vida Vegan zijn van gerecycled glas. Een trend waar steeds meer op wordt ingespeeld.
Yogi Tea
Ayurveda thee
Wat we op de ene plek op aarde consumeren, heeft gevolgen voor de plek waar een product vandaan komt. Of, zoals in de traditionele Indiase Ayurvedische leer wordt gezegd: alles is met elkaar verbonden. De keuzes die we vandaag maken, hebben grote invloed op de toekomst.
Een kop thee moet niet alleen lekker zijn, maar ook op een verantwoorde manier geproduceerd, verwerkt én vervoerd worden. Bij Yogi Tea maken ze thee volgens het principe: feel good, be good, do good.
Op ieder theelabel is yogawijsheid te vinden en op iedere verpakking staat een unieke yogaoefening. Bij Yogi Tea willen ze dat hun invloed op de wereld en de toekomst van positieve aard is en op lange termijn bijdraagt aan een goede ontwikkeling. Yogi Tea GmbH is een onafhankelijk bedrijf en eigendom van een nonprofitorganisatie. De winst vloeit naar wereldwijde sociale projecten.
Trend: Ayurveda!
Ayurveda betekent ‘de kennis (veda) van het leven (ayur)’ en de kennis van de kunst om in het leven spirituele balans en welzijn te vinden. Het is een holistische kijk op het leven waarin alles wat leeft met elkaar in verbinding staat. Yogi Tea maakt Ayurvedische kruiden- en specerijentheemelanges vanuit deze filosofie.
Kipfilet zonder dat er een vleeskip aan te pas komt
Een lekker eitje wegtikken kunnen we allemaal wel, maar wat gebeurt er met de kip als ze geen eieren meer legt? Henk van Oers van St. Hendrick biologische vleeswaren ging langs bij Sander Verbeek van GroenGilde eieren. Samen leggen ze uit hoe hun duurzame en verbonden keten werkt.
Vlees van reststromen
Voor Henk van Oers, al bijna 45 jaar actief in het biologische slagersvak, is er niks mooier dan het opwaarderen van reststromen. “Voor onze kipproducten gebruik ik uitsluitend biologische leghennen en hanen. Er komt geen vleeskip aan te pas. Vroeger werden deze kippen vaak soepkippen genoemd, maar je kunt er ook prima kipfilet en rookworst van maken. Het vlees is iets donkerder van kleur omdat deze dieren, zoals bij Sander, veel buiten hebben gelopen. De kippen lopen er hier mooi bij, volledig in hun natuurlijke omgeving. Dierlijke eiwitten uit zo’n duurzame keten kun je dus met een gerust hart eten.”
Benieuwd naar het volledige interview? Lees het in de special hieronder.
Powered by AdResults