Let op: bestel- en levermomenten kunnen rondom de feestdagen wijzigen  Lees meer
×De overstapweken is een initiatief van Bionext, waarin ze consumenten gaan overtuigen om over te stappen op biologische producten. Het maakt onderdeel uit van de driejarige Bio lekker voor je campagne. Dit keer staan de overstapweken in het teken van ‘goede voornemens’. Gedurende drie weken, van 10 tot 23 januari, laat de camapgne aan consumenten zien wat de voordelen zijn van biologische ingrediënten en hoe elke dag de beste producten worden gemaakt in samenwerking met de natuur.
Helpt u ook mee om de overstapweken onder de aandacht te brengen? Hoe vaker mensen de overstapweken langs zien komen, des te beter de boodschap aankomt! U als winkelier kunt op de campagne inhaken door middel van de materialen in de toolkit. Als promotiepartner krijgt u de POS-materialen gratis opgestuurd.
Dit keer staan de overstapweken in het teken van het vergroten van de bekendheid van het keurmerk!
De bekendheid van het Europese biologische keurmerk is helaas bij veel consumenten (nog) niet zo groot en daar gaan we verandering in brengen. In week 2 en 3 gaan we samen op verschillende manieren aan consumenten laten zien hoe ze biologische voeding kunnen herkennen. Uiteraard besteden we hierbij ook weer aandacht aan de voordelen van biologische voeding.
Omdat de bekendheid van het keurmerk achter blijft, willen we u vragen om in de Overstapweken het logo te delen op uw social media kanalen: dus met het keurmerk prominent in beeld en het woord ‘biologisch’ erbij. Zo wordt de herkenbaarheid groter en zien consumenten dat er van bijna alle producten een biologische variant is.
Wat gaat Bionext doen?
1. De aftrap van de Overstapweken zal op 12 januari plaatsvinden met een Bio-Meetup voor de sector tijdens de Biokennisweek, met als titel 360˚ Bio Marketing.
2. Een nieuwe video: de video is gericht op het vergroten van de bekendheid van het keurmerk bij consumenten. De commercial gaat op 10 januari online op Facebook, Instagram, YouTube en NPO start.
3. De pre-roll van de overstapweken in september zetten we opnieuw in op Facebook. Hierin heeft het keurmerk ook een zichtbare rol.
4. Social media campagne: We roepen alle partners en producenten (jullie dus!) op om op 12 januari, of een andere dag in de overstapweken, het keurmerk te delen op uw social media kanalen. We vragen jullie om:
• Een post te plaatsen op Instagram en/of Facebook met het keurmerk (mét ‘biologisch’)
• Bij de post te vertellen waarom u kiest voor biologisch
5. Outdoor campagne: Ook de poster-campagne in ABRI’s staat helemaal in het teken van het keurmerk. We zetten 1 poster in waar het keurmerk te zien is op een sokkel, met de tekst ‘stap over op biologisch’. Op deze manier brengen we het keurmerk bij veel mensen onder de aandacht, ook dichtbij of onderweg naar de winkel.
6. Naast alle aandacht voor het keurmerk, hebben we voor de Overstapweken ook weer een aantal posters ontwikkeld voor op de winkelvloer. Op elke poster staat een product met daarbij het voordeel van de biologische variant. Dit keer staan de volgende 10 producten in het zonnetje:
- Pastinaak
- Gember
- Thee
- Pompoen
- Champignons
- Kwark
- Boerenkool
- Roomboter
- Noten
- Havermelk
Doet u ook weer mee?
• Zet deze Overstapweken alvast in uw agenda!
• Plan het delen van de video op 10 januari vast in.
• Deel het biologisch keurmerk op 12 januari, of op een andere dag tijdens de Overstapweken, op uw social mediakanalen en vertel bij de post waarom u voor biologisch kiest. Gebruik bij voorkeur het keurmerk met het woord ’biologisch’ erin verwerkt.
• Reserveer vast een plek in uw nieuwsbrief om te communiceren over de Overstapweken.
• Kijk of u in deze periode een actie of evenement kunt doen met één of meerdere van de 10 genoemde producten.
• Gebruik tijdens de Overstapweken in alle content op social media de hashtags #Overstapweken #Biolekkervoorje.
• Binnenkort komt de toolkit beschikbaar, met daarin alle materialen zoals de video, kant-en-klare social media berichten,posters en afbeeldingen voor social media.
• Wilt u zelf materialen drukken, check dan ook de toolkit voor de materialen. In de toolkit zit ook een handleiding hoe u de materialen kunt inzetten. Heeft u specifieke wensen, laat het ons weten!
Voor meer informatie kunt u altijd terecht op: www.biolekkervoorje.nl
Of u kunt mailen naar marketing@udea.nl.
Succes en veel plezier met de overstapweken!
Powered by AdResults