Deze week onze category manager Kelly aan het woord. Kelly is onder andere verantwoordelijk voor het broodvervangersschap en neemt u mee in alle trends en ontwikkelingen op dit gebied.
TRENDS IN HET SCHAP
Kelly: "Broodvervangers zijn vaak een standaard onderdeel van het boodschappenlijstje. Ze worden tegenwoordig niet alleen meer tijdens het ontbijt of de lunch genuttigd, maar zijn ook het perfecte tussendoortje, denk bijvoorbeeld aan een gechocolateerde rijstwafel. Gezien consumenten steeds meer haast hebben in het dadelijks leven, vaker on the go zijn, is er ook steeds meer wens voor directe consumptie. Dit jaar spelen we hier verder op in, door te kiezen voor crackers die in het tussendoor moment passen, denk bijvoorbeeld aan zeewiercrackers. De functionele trend blijft echter ook belangrijk. De consument is en blijft op zoek naar assortiment dat aangeeft wat het voor hem of haar doet. Zo voegen we dit jaar onder andere het omega-3 brood toe. Als laatste blijft gezonde voeding on trend en spelen we daarom in op assortiment dat gebaseerd is op extra granen, meer vezels en glutenvrij. Rekening houdend met de trends in de categorie kiezen we in zijn totaliteit voor een zo gevarieerd en vernieuwend mogelijk assortiment dat aansluit bij de wensen van de consument."