Welkom bij Udea

Start uw bestelling door een afdeling te kiezen.

VOLGENDE
1/4
Assortiment

Zoeken naar gezonde producten

U kunt een lijst maken

VOLGENDE
2/4

Dit is uw boodschappenlijstje en winkelmandje

Hier wordt uw bestelling verzameld en rond u het bestelproces af.

VOLGENDE
3/4
Assortiment

Wijziging besteltijden

3 november 2017 - Informatie , Algemeen

Udea groeit en daarmee komen een aantal processen in de knel. We onderzoeken met grote intensiteit nieuwbouw, maar dat is geen oplossing voor op kort termijn. We moeten nog tot medio 2019 wachten voor we meer lucht krijgen in het magazijn. Met de huidige handelswijze loopt de expeditie vol en dit geeft veel ergernis en (kans op) fouten.

Op dit moment ontstaat ’s middags rond 16.00 uur de piekbelasting. Daarbij staat het hele expeditie vol, maar kunnen de lege vrachtauto’s voor de deur niet worden geladen. We kunnen niet laden omdat klanten mogelijk nog laat nabestellen. Het is volstrekt duidelijk dat we dit niet langer vol kunnen houden omdat het tot frustraties leidt bij onze mensen (wat onder de tijdsdruk ongetwijfeld zorgt voor extra fouten). Deze frustratie loopt in sommige gevallen zo hoog op, dat enkele overwegen ander werk te zoeken. In de huidige arbeidsmarkt en ontwikkeling van ons bedrijf is dit een absoluut onwenselijke situatie. Het is al niet makkelijk om in het tempo dat we momenteel groeien nieuwe collega’s te werven.

Om fouten en ergernis weg te nemen, vragen we dringend de medewerking van onze klanten. Sommigen bestellen nu vaak nog relatief laat, terwijl de avondroutes kort daarna al moeten gaan rijden. Tot op heden konden we de service met veel kunst en vliegwerk in stand houden, inmiddels lukt dat niet meer. Dit leidt nu al tot fouten, vertragingen van chauffeurs, naleveringen, creditaties en ergernis. Avondroutes zijn en blijven echter zeer noodzakelijk. Zonder avondroutes hebben we twee keer zoveel magazijnruimte en auto’s nodig en zouden de logistieke kosten flink omhoog gaan. In ons nieuwe magazijn hebben we naar verwachting straks meer ruimte om dit wel weer op te kunnen vangen, maar daar hebben we voorlopig niets aan.

Voor het komende anderhalf jaar moeten we daarom streng zijn. We moeten om 16.30 uur beginnen met het laden van de eerste auto’s. Waar voorheen de order om 16.00 uur binnen moest zijn, hebben we dit nu vervroegd naar uiterlijk 15.30 uur! Orders die na 15.30 uur binnen komen, worden dus doorgezet naar de volgende levering.

Het zal voor sommigen even wennen zijn. En tevens voelen als het inleveren van een stuk service dat u altijd van ons gewend was. Op dit moment hebben we, als we onze basisprestatie op niveau willen houden, echter geen andere keuze. Wij hopen op uw begrip en medewerking. Wij zullen vanzelfsprekend ons uiterste best blijven doen een topprestatie neer te zetten en onze servicegraad op het gewenste niveau terug te brengen.

Mochten er nog vragen zijn, dan kunt u uw vaste contactpersoon bij Udea of mij vanzelfsprekend altijd bellen voor nadere toelichting.

Met vriendelijke groet,

Stephan Blommendaal
Operationeel Manager
06-25520969

Ook interessant

Algemene voorwaarden | © 2017 Udea