BUMI betekent aarde in het Indonesisch. "Het is onze ode aan al het moois dat uit de bodem groeit. Onder het motto Mindful Foods willen we samen met bewuste thuiskoks deze aarde gezond houden. Hoe? Door voedzame én duurzame producten te ontwikkelen waar iedereen eenvoudig iets lekkers mee kookt. Een positief verschil maken was nog nooit zo smakelijk."
De doelgroep
BUMI richt zich op consumenten die openstaan voor plantaardige alternatieven maar niet de kennis hebben om hiermee te koken en experimenteren. Maar ook consumenten die wél weten wat ze met tempeh en seitan kunnen kopen regelmatig BUMI. Dit omdat het gewoon heel gemakkelijk is om een gezonde en kant-en-klare variant te gebruiken wanneer je snel iets op tafel wilt zetten.
De producten
Na het succes van onze naturel lupine tempeh zijn we ons gaan richten op de consument die graag voedzaam en lekker plantaardig wil eten, maar niet de tijd en/of kennis heeft om plantaardige producten goed op smaak te brengen. Dit heeft geleidt tot een ready-to-eat assortiment bestaande uit lupine tempeh en pulled seitan, gemarineerd in verschillende smakelijke marinades. Tempeh en seitan wordt al eeuwen gegeten in grote delen van Azië. Onze keuze voor deze traditionele producten zit ‘m in het feit dat ze voedzaam zijn, weinig ingrediënten bevatten en duurzaam te produceren zijn. Op basis van deze recepturen hebben we smaakvolle variaties ontwikkeld die binnen no-time op tafel staan.